نام کاربری:  
رمز عبور:     



RSS Feed

کد تبلیغات ثابت حرفه ای

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رنه کلر (به فرانسوی: René Clair)


*******
کارگردان
Administrators
وضعيت : آفلاین
Trade Count: (0)
ارسال ها:275
تاریخ ثبت نام:Oct 2013
اعتبار: 0
سپاس ها 25
سپاس شده 11 بار در 9 ارسال

مدال فعال

ارسال: #1
Photo رنه کلر (به فرانسوی: René Clair)
رنه کلر



زاده ۱۱ نوامبر ۱۸۹۸
پاریس, فرانسه
درگذشته ۱۵ مارس ۱۹۸۱
لوس آنجلس, کالیفرنیا
ملیت فرانسه
زمینه فعالیت کارگردانی
سال‌های فعالیت ۱۹۲۴ - ۱۹۶۵

جایزه‌ها

فیلم های ، (سکوت طلاست ۱۹۴۷) و (و بعد هیچ نمانده بود ۱۹۴۵) وی در جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو در سال ۲۰۰۹ به عنوان بهترین فیلم ها انتخاب شدند.



رنه کلر (به فرانسوی: René Clair)‏‏ (۱۱ نوامبر ۱۸۹۸ - ۱۵ مارس ۱۹۸۱) فیلم ساز برجسته اهل فرانسه بود.محتویات [نهفتن]
۱ زندگینامه
۲ سالشمار زندگی
۳ فیلم‌شناسی
۴ منابع
۵ پیوند به بیرون

زندگینامه.

او در پاریس به دنیا آمد و در محله لزال بزرگ شد و در مدرسه‌های مونتانی و لویی کبیر تحصیل کرد. در طی جنگ جهانی اول، او به عنوان راننده آمبولانس خدمت می‌کرد. پس از جنگ، او به عنوان یک روزنامه نگار حرفه‌ای با نام مستعار رنه دسپره (René Desprès) شروع به فعالیت نمود. وی همچنین اولین حضور خود در سینما را به عنوان یک بازیگر تجربه کرد و ضمنا دستیار ژاک دو بارونچلی و هنری دیامانت-برژه شد.

در سال ۱۹۲۴ رنه کلر نخستین فیلم‌های خود را ساخت: آنتراکت (به فرانسوی: Entracte)‏ و پاریس خفته (به فرانسوی: Paris qui dort)‏ که هر دو به سرعت و پی در پی، مورد توجه واقع شدند. در طی جنگ جهانی دوم، او به هالیوود رفت و توسط دولت ویشی فرانسه از حق شهروندی خود در فرانسه محروم گردید.

در سال ۱۹۵۳ به وی یک دکترای افتخاری از جانب دانشگاه کمبریج اعطا شد و همچنین در همین سال وی جایزه بزرگ سینمای فرانسه (Grand Prix du Cinéma Français) را دریافت نمود. وی در سال ۱۹۶۰ به عضویت در آکادمی فرانسه انتخاب گردید.

رنه کلر تبدیل به مظهر و نشانهٔ سینمای فرانسه شده‌است و جوایز اعطا شده به فیلم‌ها توسط آکادمی فرانسه، نام او را در بر دارد.

رنه کلر فیلمسازی خود را، قبل از ظهور صدا در فیلمها آغاز نمود، و به همین دلیل گرچه او نقطه نظرات بسیار متناقضی در مورد کاربردهای صدا در فیلم داشت اما نهایتاً به خاطر حصول موفقیت‌های مالی در فیلم‌هایش، ناچار به استفاده از صدا در این فیلم‌ها گردید. با این حال، کلر به جای اینکه همچون دیگر کارگردانان فرانسوی به ساخت فیلم‌هایی با ساختار تئاترگونه بپردازد، از صدا به منظور ارائهٔ روایتی جدید و هدایت کردن مخاطب به سمت واقعیتی متفاوت بهره می‌گرفت.

یکی از فیلم‌های قابل توجه او، فیلم آزادی مال ماست (به فرانسوی: À Nous la Liberté)‏ به جنجال‌ها و اختلاف نظرهایی که عصر مدرن در بر خواهد داشت، رهنمون می‌شود.
سالشمار زندگی.
۱۸۹۸: تولد در پاریس.
۱۹۱۷: داوطلبانه به جبهه رفت و بیمار مرخص شد.
۱۹۱۹: فعالیت به عنوان هنرپیشه (از جمله در چند فیلم از لویی فویاد)
۱۹۲۲: فعالیت به عنوان دستیار کارگردان.
۱۹۲۲ تا ۱۹۲۴: فعالیت به عنوان تدوین کننده فیلم.
۱۹۲۴: ساخت اولین فیلم.
۱۹۳۵ تا ۱۹۳۸: در انگلستان برای کوردا، «روح به غرب می‌رود» را می‌سازد.
۱۹۳۹: ساخت فیلم «هوای تازه» در فرانسه، که به دلیل جنگ ناتمام می‌ماند.
۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵: ساخت چهار فیلم در هالیوود
۱۹۵۱: نوشتن کتاب «پس از تعمق»
۱۹۶۰: عضویت در آکادمی فرانسه
۱۹۷۰: نوشتن کتاب «سینمای دیروز، سینمای امروز»
۱۹۷۰: نوشتن سه داستان بلند
۱۹۸۱: درگذشت در سن ۸۳ سالگی.
فیلم‌شناسی.
پاریس خفته(۱۹۲۴)
آنتراکت(۱۹۲۴)
روح مولن روژ(۱۹۲۴)
سفر خیالی(۱۹۲۵)
طعمه باد(۱۹۲۶)
کلاه حصیری ایتالیایی(۱۹۲۷)
برج(۱۹۲۸)
دو کم رو(۱۹۲۸)
زیر بام‌های پاریس(۱۹۳۰)
میلیون(۱۹۳۱)
آزادی مال ماست(۱۹۳۱)
چهارده ژوئیه(۱۹۳۲)
آخرین میلیاردر(۱۹۳۴)
روح به غرب می‌رود(۱۹۳۵)
اخبار جعلی(۱۹۳۷)
هوای تازه(۱۹۳۹)
شعلهٔ نیواورلئان(۱۹۴۱)
برای همیشه و یک روز(۱۹۴۲)
من با یک جادوگر ازدواج کردم(۱۹۴۲)
فردا اتفاق افتاد(۱۹۴۳)
و بعد هیچ نمانده بود(۱۹۴۵) [نام دیگر: ده سیاه کوچک]
سکوت طلاست(۱۹۴۷)
زیبایی شیطان(۱۹۴۹)
گل‌های شب(۱۹۵۲) [در تهران با عنوان: رؤیای شیرین نمایش داده شده‌است]
مانورهای بزرگ(۱۹۵۵)
پورت دلیلا(۱۹۵۷) [در تهران با عنوان: دروازهٔ گل‌ها نمایش داده شده‌است]
دختر فرانسوی و عشق(۱۹۶۰) [فصل «ازدواج» در این فیلم توسط کلر ساخته شده‌است]
تمام طلای دنیا(۱۹۶۲)
چهار حقیقت(۱۹۶۲) [فصل «دو ساده لوح» در این فیلم توسط کلر ساخته شده‌است]
جشن‌های شاد(۱۹۶۵)


منابع
مشارکت کنندگان ویکی‌پدیای انگلیسی، بازدید در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۱۰ (بخش زندگینامه)
دایرة المعارف سینمایی، بیژن خرسند، چاپ دوم، انتشارات امیرکبیر، ۱۳۶۳، صفحه: ۲۴۸ (بخش‌های سالشمار و فیلم شناسی) [با تغییر و تلخیص]
پیوند به بیرون
مقاله حسن نیازی درباره رنه کلر در روزنامه تهران امروز، آبان ماه ۸۸
خالق آزادی از آن ماست، ترجمه مقاله ولریش گرگور و انو پالاس درباره رنه کلر در وبسایت سینمای آزاد
با ذکر منبع; WwW.kargardani.Ir نسخه برداری مجاز است


فایل(های) ضمیمه شده بند انگشتی(ها)
       
11-02-2013 05:25 AM
مشاهده سایت این کاربر یافتن همه ی ارسالهای این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ  ارسال موضوع 


کسانی که از این موضوع بازدید کرده اند
3 کاربر زیر موضوع را خوانده است:
محسن قادری (11-02-2013, 08:01 PM)، Director (04-03-2014, 08:51 PM)، Fatima (07-19-2019, 06:55 AM)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان


click درباره ماوب سایتهای زنجیره ای ناجی
   
 
سایت فیلم سازی و کارگردانی
این سایت اختصاصی مختص به فیلم سازی می باشد.
لطفا بعد از ثبت نام ,نام کاربری خود را به شماره 10009121139712 ارسال نمائید برای ارتباط و اطلاع رسانیهای انجمن و لطفا زمینه ی کاری خورد را نیز بگوید
شما در این سایت می توانید آثار خود را به نمایش بگذارید
وهرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع می باشد

مدیریت توسط محسن قادری

سالم ترین چت ایران ناجی © تالار گفتگوی ناجی
  • سالم ترین شبکه اجتماعی ایران
  • تالار علمی و عمومی ناجی
  • ناجي پروژه انواع تحقیق و مقاله
  • چت روم ناجی
  • آپ لود فایل ناجی آپلود سنتـــــــــــــــر
  • ناجی فیلم
  • آخرین اخبار سایت
  • یاس سیستم
  • تولبار ناجی
  • وبلاگدهی ناجی ،‌ ناجی وبلاگ