انجمن فیلم سازی و کارگردانی|انجمن ناجی|ناجی فروم|وبلاگ سازی ناجی|
کلاس روز سه شنبه Existentialism سبک اگزیستن تیالیسم - نسخه قابل چاپ

+- انجمن فیلم سازی و کارگردانی|انجمن ناجی|ناجی فروم|وبلاگ سازی ناجی| (http://kargardani.ir)
+-- انجمن: دانشگاه واحد 48 (/forum-9.html)
+--- انجمن: ترم های دوره ی کارشناسی کارگردانی (/forum-12.html)
+---- انجمن: ترم اول کارشناسی کارگردانی ... (/forum-135.html)
+----- انجمن: سبک های سینمایی:‌ مریم جلالی (/forum-18.html)
+----- موضوع: کلاس روز سه شنبه Existentialism سبک اگزیستن تیالیسم (/thread-41.html)



کلاس روز سه شنبه Existentialism سبک اگزیستن تیالیسم - محسن قادری - 11-23-2013 01:51 AM

هستی‌گرایی یا اگزیستانسیالیسم (به انگلیسی: Existentialism)‏ جریانی فلسفی و ادبی است که پایه آن بر آزادی فردی، مسئولیت و نیز نسبیت‌گرایی است. از دیدگاه اگزیستانسیالیستی، هر انسان، وجودی یگانه‌است که خودش روشن کننده سرنوشت خویش است.

اگزیستانسیالیسم از واژهٔ اگزیستانس به معنای وجود بر گرفته می‌شود. سورن کی‌یرکگارد را نخستین اگزیستانسیالیست می‌نامند، میان «اگزیستانسیالیسم بی‌خدایی» و «اگزیستانسیالیسم مسیحی» تفاوت هست. از میان شناخته شده‌ترین اگزیستانسیالیست‌های مسیحی می‌توان از سورن کی‌یرکگارد، گابریل مارسل، و کارل یاسپرس نام برد.

پس از جنگ جهانی دوم جریان تازه‌ای به راه افتاد که می‌توان آن را اگزیستانسیالیسم ادبی نام نهاد. از نمایندگان این جریان تازه می‌توان سیمون دوبووآر، ژان پل سارتر، آلبر کامو و بوری ویان را نام برد.

دست نوشته های کلاسی :

اگزیستانس سبک نمی باشد بلکه یک تفکر است.
و اولین بار توسط کی برکگارد به کارد برده شود .
و در مرحله ی بعد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باعث گسترش این روکیرد فلسفی شد .

سورن کی‌یرکگارد ...( با ایمان خودمون به خداوند می تونیم برسیم)
انسان 3 مرحله ی ظهور دارد
1- انسان عادی ( تزرع ) استغفار
2-کشیشها(نمایندگان روی زمین ) مثل حضرت ابراهیم

بشر همان است که خود می خواهد باشد
برای بشر سرنوشتی مقدور نیست
بشر مسئول وجود خود است
او دست به انتخاب می زند

دنیای مدرن یک سری بیماری جدید برای انسان بوجود آورده .
بدبینی ، از خود بیگانگی ، عدم اعتقاد - شک و تردید ، احساس دائمی گناهکاری ، بیهودگی ، یاس ، درد ، درون گرائی ، بیزاری نسبت به زندگی ، ، تمایل به خودکشی ، از دست رفتن هویت ، پوچی ، اضطراب ، ابهام وبلا تکلیفی ، بیمار گونگی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

شخصیت های این نوع فیلم ها به سمت مرگ و خودشی می روند و نمی دانند باید چکار کنند .

ساختاری فیلم های آنتونیونی :
تمرکز زدایی
در نقاشی های مذهبی یک نقطه تمرکز است که توجه را جلب می کند
در تمرکز زدایی مرگز توجه به چند نقطه پرت می شود
در هم شکستن مرکز به توجه در تریکب بندی آثار آنتونیونی دیده می شود .
مخفی :
در نقاشی های کلاسیک یک نقطه تمرکز وجود دارد

استفاده از نمادهای طولانی
استفاده از میزانس پیچیده باحرکات مداوم بازیگران در صحنه و حرکت دوربین به همراه کاراکتر
برداشت بلند
حرکت کند دوربین
دروبین مستقل حرکت می کند
ریتم گاهی کند و خسته کننده است.
استفاده از از فیلمهایی که کاراکتر در آنها تنها است .
پرسه زدن بی هدف کاراکتر
کاراکترهای به هم پشت می کنند
زوایایی که به تنهایی روحی کاراکتر تاکید می کند
غالبا زوایای که اطراف ما را خالی نشان میدهد
تریکب بندی های مدرن
ورود و خروج بازیگران از کادر
استفاده از تنالیته های خاکستری



تکنیک های روایتی آنتونیونی

عدم بیان مستقیم ماجرا
پنهان سازی
آغاز میانه و پایان نا مشخص
حذف نقاط مهم درام و ارسطویی
درگیری ، مقابله ، نقطه اوج در آثار او نیست .