انجمن فیلم سازی و کارگردانی|انجمن ناجی|ناجی فروم|وبلاگ سازی ناجی|
دست نوشته های کلاسی (‌آگوستین قدیس) - نسخه قابل چاپ

+- انجمن فیلم سازی و کارگردانی|انجمن ناجی|ناجی فروم|وبلاگ سازی ناجی| (http://kargardani.ir)
+-- انجمن: دانشگاه واحد 48 (/forum-9.html)
+--- انجمن: ترم های دوره ی کارشناسی کارگردانی (/forum-12.html)
+---- انجمن: ترم اول کارشناسی کارگردانی ... (/forum-135.html)
+----- انجمن: تاریخ فلسفه ،‌ استاد مدرس:‌ ملکوتی نیا (/forum-20.html)
+----- موضوع: دست نوشته های کلاسی (‌آگوستین قدیس) (/thread-37.html)



دست نوشته های کلاسی (‌آگوستین قدیس) - محسن قادری - 11-12-2013 07:08 PM

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

زندگی
مخفی :
وی از قوم بربر در شمال آفریقا بود و در شهر تاگاست واقع در ایالت سوق اهراس در الجزایر کنونی متولد گردید.
وی در ابتدا مانوی و یا ثنویت گرا بود ولی به اعتراف خودش چون به بیهودگی این مذهب در بسیاری از عقاید واندیشه‌هایش پی می‌برد به رم مهاجرت کرده و به مکتب فلسفی شکاکیون جدید ملحق می‌گردد. پس ازمدتی این مکتب فکری نیز او را اقناع نمی‌کند. در شهر میلان با شخصی با اندیشه‌های نوافلاطونی بنام «فلاویوس مائیوس تئودوروس» آشنا می‌گردد و از همین راه به مکتب نوافلاطونیان وارد می‌شود. پس از آن به دین مسیحیت می‌پیوندد. پس از مدتی به مقام اسقفی شهر هیپو انتخاب می‌شود و در همین شهر نیز از دنیا می‌رود.
وی تا پایان عمر خود نیز تحت اندیشه‌های نوافلاطونی و مانوی بوده است و این امر دربسیاری از نظریات وآثار وی به روشنی نمایان است.

مانوی یا شنویت گرا بود - پس از مهاجرت به رم به شکاکیون پیوست و با اندشه های نو افلاطونی (فلاویوس )‌تئودور وس آشنا شد و پس از چندی به مسیحیت گروید و به شهر هیپورفت و اسقف شد .


1-دولت شهرنشینی که دو حالت دارد یکی زمینی و دیگری خدایی
زمین--- منافع و مالکیت --- کوچک شمردن و خار کردن
خدایی ---با افق ابدیت --- رسیدن به موضوع اشتراک خالق و مخلوق(‌کوچک شمردن خود و بزرگ کردن خحدا و مفاهیم معنوی)

2-آگوستین صلح
جامعه زمینی : توافق میان اسنان ها و کوشش
جامعه آسمانی :‌شرکت مخلوق با خالق
3-زمان – هیچ گونه قابل تعریف نیست
مثال :‌ گذشته که گذشت ‌،‌آینده هم نیومده همین الان هم به گذشته تبدیل شد ...
نو افلاطیون
شکاکیون
مخفی :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برای دیدن متن کامل کلیک کنید
آگوستین و مساله ی شر :‌
مساله شر:
مخفی :
مسئله شر ازنظر اوگوستین
اوگوستین مسئله شر را به دو طریق وآن هم اندیشه سنت‌های گذشته فلسفی حل می‌کند که آن نیز بر دو قسم تقسیم می‌گردد وآن دو عبارت‌انداز:
۱.شر امری است عدمی: این نظریه را که شر امری است عدمی را اوگوستین از سنت نوافلاطونیان به وام گرفته است. و این نظریه بر این تاکید دارد که شر را خداوند به وجود نیاورده است، ودرواقع عدم وجود خیر همان شر است. برای مثال عالم مادی به ذاته امری شر نیست. بلکه در قیاس با عوالم دیگر است که در مرتبه‌ای پایین تر و نازل تر قرار می‌گیرد و شر محسوب می‌گردد. در واقع شر بودن یا نبودن عالم ماده به خاطر( نداشتن و عدم ) یاوجود عالم بالاتر از آن می‌باشد. و همچنین در مورد تاریکی وظلمت نیز همینطور می‌باشد. یعنی اینکه ظلمت به صورت امری خارجی واقعاً وجود ندارد بلکه ظلمت عدم نور می‌باشد.
۲.شر امری است نسبی: این نظریه را اوگوستین از رواقیان گرفته است. اگر انگشتان دست انسان ظریف است و ممکن است که در اثر ضربه‌ای شکسته شود، این امری شر و بد محسوب نمی‌شود. اگر این ظرافت را انگشتان دست دارا نبودند دیگر انسان نمی‌توانست که آثار هنری بیافریند و حتی غذا بخورد. اگر دندان درد برای انسان دردناک است این امر ذاتاً شر محسوب نمی‌گردد، بلکه این درد خود این هشدار را به ما می‌دهد که ضایعه‌ای در دندانهای ما وجود دارد و ما باید آنرا رفع کنیم. شر بودن درد دندان به خاطر درد آن امری است نسبی، چون در عین اینکه درد آن برای ما بد است وشر محسوب می‌گردد، از آن طرف هم مفید وخوب است که ما را از ضایعه‌ای آگاه می‌کند، واین همان نسبی بودن شر را نشان می‌ده
د.
1- امری است عدمی از نو افلاطیون وام گرفته
2- امری است نسبی از رواقیان(‌شر ما را از ضایعه ای آگاه می کند که می توانست بزرگتر و بدتر باشد)